Co dělat, když není o nemovitost zájem?

20. 9. 2024
Petra Dusová

Zveřejněním inzerátu máme zdánlivě vyhráno. Uvaříme si dobrou kávu, pohodlně se usadíme, položíme telefon na stůl a psychicky se připravujeme na neutuchající nápor zájemců. Tento stav lze slovy klasika popsat jako „čekání na Godota“. Ovšem onen Godot mnohdy nepřichází… Co s tím?

Prvně je důležité si vyhodnotit, co je důvodem nezájmu. Je zde nějaký problém v nabízené nemovitosti? Lokalitě? Formě prezentace? Zdroji inzerce? Ceně?

Můžeme být trpěliví, ovšem mějme na paměti, že i náš inzerát se každým dnem stává méně důvěryhodným, ale hlavně hůře dohledatelným. Po několika týdnech se také může stát, že všichni zájemci, nežli narazí na náš inzerát, si již naplní své diáře prohlídkami rychleji dohledatelnými nemovitostmi.

Také je dobré si uvědomit, že ne každý zájemce sedí doma u počítače či s mobilem v ruce a sjíždí realitní inzeráty. Některé prostě zatím ještě ani nenapadlo, že by něco chtěli kupovat. Přesto, pokud by o příležitosti prodeje byli bývali věděli, třeba by i zájem o koupi měli. A to se nebavíme o prodeji specifických či cenově dražších nemovitostech, které jsou bez propracované marketingové strategie téměř neprodejné.

Někdy je zkrátka potřeba nespoléhat jen na inzertní portály, ale využívat i další prodejní kanály, jako jsou například sociální sítě.

Avšak témata – jak s již zveřejněnou inzercí dále pracovat, čím si efektivně pomoci k vyššímu zájmu o koupi, či možnosti další individuální propagace nemovitosti, by vydaly na další obsáhlý samostatný článek. Proto jim dám rád prostor v dalších ze svých článků. Jste-li však aktuálně v podobné situaci či potřebujete pomoct s prodejem své nemovitosti, ozvěte se mi, rád se s vámi potkám a zamyslíme se nad možnostmi, jak z toho ven. 

Autor: Jaroslav Šilhavík