Jak povýšit inzerci nemovitosti na vyšší úroveň

20. 8. 2024
Petra Dusová

Pokud chystám nemovitost do inzerce, tak vždy důkladně zvažuji, jaké marketingové aktivity se pro danou nemovitost hodí a jak ukázat její potenciál. Lidé často nemovitost pouze nafotí a vyvěsí inzerát na realitní portály. Ale pokud chcete zaujmout více lidí a ukázat nemovitost v tom nejlepším světle, tak je třeba dělat více. Zde je několik tipů, jak s nemovitostí pracovat:

  • Fotostaging / Homestaging

Jedná se o efektivní způsob, jak zvýšit atraktivitu a ve finále i cenu vaší nemovitosti. Snahou je docílit příjemné atmosféry, aby se u vás potenciální zájemce již při prohlídce cítil jako doma. Podobně, jako od autobazaru se očekává, že váš vůz uklidí, vysaje a naleští, stejně tak je u nás samozřejmostí, že pro prezentaci nemovitosti uděláme maximum pro jeho zútulnění. Tuto službu zajišťují profesionální homestageři. Rozdíl pak spočívá pouze v tom, zda se takto děje pouze pro potřebu focení / natáčení, anebo zde takto připravený interiér zůstává po celou dobu prodeje. Z letité zkušenosti mohu pouze potvrdit, že tento krok má zásadní vliv na celkový ohlas z inzerce a potažmo také na prodejní cenu.

  • Virtuální staging, vizualizace

Ne vždy je možné interiér takto ideálně připravit. Někdy nemovitost prochází rekonstrukcí či přestavbou, jindy jsou již na první pohled zřejmá různá negativa. Proto ve spolupráci s profesionálními bytovými designéry lze pomocí vizualizace prezentovat nejenom stávající stav, ale také poukázat na potenciál stavu budoucího. Zkrátka nalézt optimální řešení a umět jej i graficky ztvárnit.

  • Kvalitní půdorys

Ne každý zájemce se z fotografií dokáže v nemovitosti zorientovat. Proto je vhodné přidat také jednoduchý půdorys, kterým můžeme ztvárnit nejenom stávající stav, ale také různé další alternativy dispozičních řešení. Výstupem pak může být technický půdorys s kótami, 2D půdorys zařízeného interiéru, nebo také 3D model plně zařízené domácnosti.

  • Virtuální prohlídka neboli 3D sken nemovitosti

V současné době asi nejmodernější způsob prezentace nemovitosti. Kupující si z pohodlí domova nemovitostí virtuálně prochází, měří jakoukoliv vzdálenost a na prohlídku přichází takřka rozhodnut.

  • Využití dronu

Fotografie či video z dronu nabízí okamžitou představu o tvaru pozemku, okolním prostředí, případně ukáže zajímavosti a specifika dané lokality. Nebývale efektní variantou je rovněž průlet dronem interiérem nemovitosti. Proč se tedy nepodívat na všechno tak nějak z nadhledu? Dron má prostě ohromný „WOW efekt“.

  • Videoprohlídka

Proč točit videoprohlídku? Lidé milují video, raději si prohlédnou krátký videoklip než spoustu fotek. Statisticky se na inzertních portálech zvýší návštěvnost inzerce s videem v průměru o 400%! Navíc je to ideální nástroj pro využití dalších prodejních kanálů, sociálních sítí a individuální reklamy k prezentaci prodeje vaší nemovitosti. Video zvýší sledovanost a dosah reklamy více než desetinásobně.

 

Není třeba hned dělat na každé nemovitosti všechny výše popsané aktivity. Ne na všechny nemovitosti se totiž vše hodí. Pokud ale nemovitosti dáte péči a kvalitně jí nachystáte do inzerce, vytvoříte pěkný první dojem, určitě se vám to vrátí větším zájmem  o ní.

Autor: Jaroslav Šilhavík